tips

EEN HANDPOP DELEN MET JE COLLEGA, KAN DAT?

Het is een situatie die vaak voorkomt: er is 1 handpop in de klas of op de groep die door meerdere collega’s bespeeld wordt. Hoe maak je dat werkbaar en hoe voorkom je dat je vooral aan het overleggen bent over de handpop en er (daardoor) eigenlijk nauwelijks gebruik van maakt? Ik heb een hele eenvoudige oplossing voor deze veel voorkomende vraag. Een oplossing waarmee je ook direct een antwoord krijgt op de vraag hoe …

EEN HANDPOP DELEN MET JE COLLEGA, KAN DAT? Lees verder »

Een handpop kiezen, deel 6: Wat wil je er aan uitgeven?

Ben je op zoek naar een handpop om te gebruiken als hulpmiddel? Een pop die je zelf bespeelt om kinderen uit te dagen tot bijvoorbeeld contact, interactie, om leerstof aan te bieden, nieuwe vaardigheden te leren, te oefenen met gedrag of het aangeven van grenzen? Dan kun je vast wat hulp gebruiken bij het maken van een keuze voor de pop die past bij jouw situatie. In deze reeks stel ik je 5 vragen en …

Een handpop kiezen, deel 6: Wat wil je er aan uitgeven? Lees verder »

Een handpop kiezen, deel 5 Wat wil je dat je pop kan?

Ben je op zoek naar een handpop om te gebruiken als hulpmiddel? Een pop die je zelf bespeelt om kinderen uit te dagen tot bijvoorbeeld contact, interactie, om leerstof aan te bieden, nieuwe vaardigheden te leren, te oefenen met gedrag of het aangeven van grenzen? Dan kun je vast wat hulp gebruiken bij het maken van een keuze voor de pop die past bij jouw situatie. In deze reeks stel ik je 5 vragen en …

Een handpop kiezen, deel 5 Wat wil je dat je pop kan? Lees verder »

Hoe kies je een pop die bij je past? Deel 4: Wie is jouw doelgroep?

Ben je op zoek naar een handpop om te gebruiken als hulpmiddel? Een pop die je zelf bespeelt om kinderen uit te dagen tot bijvoorbeeld contact, interactie, om leerstof aan te bieden, nieuwe vaardigheden te leren, te oefenen met gedrag of het aangeven van grenzen? Dan kun je vast wat hulp gebruiken bij het maken van een keuze voor de pop die past bij jouw situatie. In deze reeks stel ik je 5 vragen en …

Hoe kies je een pop die bij je past? Deel 4: Wie is jouw doelgroep? Lees verder »

Hoe kies je een pop die bij je past? Deel 3 Waar wil jij jouw pop bij gebruiken?

Ben je op zoek naar een handpop om te gebruiken als hulpmiddel? Een pop die je zelf bespeelt om kinderen uit te dagen tot bijvoorbeeld contact, interactie, om leerstof aan te bieden, nieuwe vaardigheden te leren, te oefenen met gedrag of het aangeven van grenzen? Dan kun je vast wat hulp gebruiken bij het maken van een keuze voor de pop die past bij jouw situatie. In deze reeks stel ik je 5 vragen en …

Hoe kies je een pop die bij je past? Deel 3 Waar wil jij jouw pop bij gebruiken? Lees verder »

Hoe weet je welke handpop er bij je past?

Bedenken dat je misschien wel iets met een handpop wilt is één, maar dan moet je er nog eentje kiezen uit de enorme hoeveelheid die wordt aangeboden. Hoe weet je nou wat er bij jou, jouw situatie en jouw doelgroep past? Kun je de pop die je voor je eigen kind(eren) koopt bijvoorbeeld ook gebruiken bij je werk in het onderwijs, de kinderopvang, de zorg of de hulpverlening? Waar moet je op letten qua uitstraling …

Hoe weet je welke handpop er bij je past? Lees verder »

Filmpjes maken met je pop, hoe pak je dat aan?

Opnieuw zitten de meeste kinderen thuis. En hoe zorg je dan dat kinderen toch door kunnen blijven leren of zich niet hoeven te vervelen? Hoe hou je het leuk? Hoe zorg je dat de verveling niet toe gaat slaan? Hoe maak je het uitdagend? Allemaal vragen die bij deze situatie horen. Ik heb daar geen antwoord op en helaas ook geen gouden oplossing, maar ik ken wel de kracht van de handpop. Hoe fijn is …

Filmpjes maken met je pop, hoe pak je dat aan? Lees verder »

Eenvoudige ingangen om tot spontane gesprekken te komen

[fusion_builder_container hundred_percent=”no” equal_height_columns=”no” menu_anchor=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=”” background_color=”” background_image=”” background_position=”center center” background_repeat=”no-repeat” fade=”no” background_parallax=”none” parallax_speed=”0.3″ video_mp4=”” video_webm=”” video_ogv=”” video_url=”” video_aspect_ratio=”16:9″ video_loop=”yes” video_mute=”yes” overlay_color=”” video_preview_image=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” padding_top=”” padding_bottom=”” padding_left=”” padding_right=””][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ layout=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” border_position=”all” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding_top=”” padding_right=”” padding_bottom=”” padding_left=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” center_content=”no” last=”no” min_height=”” hover_type=”none” link=””][fusion_text] Hoe creëer je spontane interactie d.m.v. je handpop? Je kent het vast; je bent als …

Eenvoudige ingangen om tot spontane gesprekken te komen Lees verder »

Eenvoudige invalshoeken bij het inhoud geven aan een handpop

Eerder heb ik al een blog geschreven over het creëren van spontane interactiemomenten door middel van een handpop. In dit blog ga ik een stapje verder en wil ik je laten zien op welke manier je een handpop inhoud kunt gaan geven, welke onderwerpen en invalshoeken je aan kunt grijpen om in te brengen via je handpop. Hou het eenvoudig De mogelijkheden om inhoud te geven zijn bijna oneindig, vrijwel alles kan door een pop als onderwerp worden …

Eenvoudige invalshoeken bij het inhoud geven aan een handpop Lees verder »

Shopping Cart
Scroll naar top