Je kunt de pop geloofwaardig tot leven roepen, babbelt er inmiddels lustig op los en gebruikt je pop tijdens verschillende activiteiten. In module 2 gaan we een niveau dieper werken en ga je je afvragen welke boodschap je uit zou willen dragen via jouw pop en bij welke (leer)doelen je hem in zou willen zetten. Ik omschrijf de pedagogische handpop vaak als een vriendje met een plan en dat ‘plan’ ga je in deze module verder invullen.

Ik ga je leren:

  • Hoe je jouw boodschap uit kunt dragen via de handpop. Je leert hoe je je pedagogische visie en kernwaarden kunt uitdragen via de pop zonder afbreuk te doen aan de kracht van de pop. Wat wil je kinderen graag meegeven en hoe kan jouw pop je daarbij helpen?
  • Hoe je (leer)doelen leidend kunt laten zijn bij het inzetten van de pop. Je leert hoe je jouw pop eigenschappen en vaardigheden mee kunt geven die kinderen helpen en uitdagen zelf kleine (of grotere) stapjes te gaan zetten.

N.B. Bij beide onderdelen leer ik je denken vanuit de pop en bekijk je de pop door de ogen van het kind.

Na deze module hebben jouw visie en kernwaarden een plek gekregen in jouw pop en kan jouw pop concreet invulling geven aan (leer)doelen die je wilt bereiken. Het lukt je om je pop structureel te betrekken in je (behandelings)programma op een manier die vrolijk, speels en laagdrempelig is en je helpt informatie te verzamelen over het kind.

Duur

Deze module duurt 4 maanden en bestaat uit 9 livestream lessen, een werkboek met weekopdrachten en de online leeromgeving. In deze module heb je eens per 2 weken les maar wordt er meer zelfwerkzaamheid van je gevraagd dan in module 1. Je hebt de tijd tussen de lessen nodig om de opdrachten in de praktijk uit te voeren, er materiaal bij te zoeken (of te maken) en soms ook vast te leggen.

Waar gaan de lessen over?

  1. Wat wil je uitdragen?
  2. Welke kwaliteiten wil je in kinderen tot ontwikkeling brengen?
  3. Hoe vertaalt jouw pop jouw visie, kernwaarden en overtuigingen?
  4. Aan welke doelen wil je werken met kinderen en hoe gaat jouw pop daar mee om?
  5. Hoe inspireert, motiveert en/of stimuleert jouw pop kinderen?
  6. Welke kansen bieden verschillende werkvormen?
  7. Wat is de meerwaarde van aanvullende materialen en attributen?
  8. Hoe kun je planmatig werken voorbereiden?
  9. Eindopdracht: maak een presentatie.

De lessen worden opgenomen en in de online leeromgeving geplaatst zodat je ze altijd terug kunt kijken, in deze omgeving kun je ook ervaringen met elkaar uitwisselen, vragen stellen en je voortgang delen. Elke week ontvang je een nieuwe opdracht in de online omgeving.

Voor wie is deze module?

Deze module is voor:

  • een ieder die module 1 heeft gevolgd en heeft afgerond.

En die:

  • meer verdieping wil,
  • de pop in wil zetten om kinderen te motiveren en te stimuleren,
  • de pop wil gebruiken om kinderen iets mee te geven,
  • de pop gericht en planmatig in wil zetten bij het behalen van (leer)doelen die voor kinderen zijn geformuleerd,
  • in module 1 getriggerd is door wat de pop losmaakt en daarin zijn of haar mogelijkheden verder uit wil breiden.

Werkvorm

Alle lessen in deze module worden gegeven via een video conference platform (Zoom).

Getuigschrift

De module wordt afgesloten met een getuigschrift en geeft je de mogelijkheid in te schrijven voor module 3.

Deelname aan module 2 is inclusief:

  • een jaar lang toegang tot alle lessen van deze module,
  • een jaar lang toegang tot alle lesmaterialen die bij deze module horen,*
  • een jaar lang toegang tot de online academie,
  • besloten deelnemersgroep.

*Op alle lesmaterialen rust copyright, de eigendomsrechten zijn en blijven van Wonderbaarlijke Spiegels m.u.v. alle materialen die je zelf maakt en inbrengt.

Wat heb je nodig om deze module te kunnen volgen?

  • een eigen handpop,
  • een internetverbinding,
  • een pc of laptop,
  • een webcam.

Wanneer kun je starten?

Module 2 start op 1 september 2021

De lessen worden gegeven op woensdagavond van 19.30 – 21.00 uur

Lesdata:

  • 1, 15 en 29 september
  • 13 en 27 oktober
  • 10 en 24 november
  • 8 december
  • 5 januari

Inschrijven is mogelijk wanneer je module 1 hebt afgerond in januari of juli 2021.

Inschrijven?

Bekijk module 1, en 3